Mafie aneb takové jedno horké chicágské léto 2011

3.7. + 4.7.2011 Uzllino

Letos jsme se rozhodli jít ve stopě mafie.

Po odloučení od rodičů jsme prošli vstupní prohlídkou a směli vstoupit na loď, která nás odvezla směr Amerika. Nejdříve jsme museli doplout do Ellis Islandu, kde jsme se podrobili kontrole: otisky prstů, podrobili jsme se testu, ústnímu pohovoru, dotazníku z angličtiny a vyfotografování. Po skončení testů jsme se ubytovali v rodinách, hráli u táboráku na kytaru a všichni jsme tvrdě usnuli.

Druhý den byla soutěž v loupání brambor, které jsme následně dostali spolu s řízkem k obědu. Když byly brambory naloupané, všechny rodiny se vzájemně poznávaly: naše mafiánská rodina nejdříve hrála hry na představení na zapamatování jmen, dále jsme si zahráli na mafiány ve hře Městečko Palermo.

Odpoledne kvůli nepříznivému počasí (ostatně jako poslední dva dny) jsme hráli zábavnou hru (podobnou baseballu) GORKU MORKU a k večeru jsme se seznamovali s původem našich rodin:

Greggory: roznašeč kufrů, který potkal mafiána a nenahlásil to policii.
Nechutnello: dělník z doku, který zabil zloděje a přestoupil zákon.
Uzllino: americká rodina vlastnící dostihy se zapletla s mafiány.
Viesneriny: pradlena, která uchránila mafiána před zákony.
Mikalangello: Mikalangellovi se přidali k mafii díky přestřelce v taxi.

5.7.2011 Mikalangello

Dnes je krásný den, konečně vykouklo slunce a je vidět Luž (nejvyšší vrchol Lužických hor). Dopolední hra na mafiány byla zábavná. Úkolem bylo zjistit co nejvíce informací o dalších obyvatelích Chicaga. Otázky, které jsme měli zjistit, jsou zde:

LOVCI INFORMACÍ
Zjistěte, kolik Adélek je v Chicagu (napište jejich příjmení)
Vypište celá jména těch obyvatel, kterým je 7 a 15 let
Vytvořte seznam celých jmen všech, kteří bydlí v Praze
Kdo z přítomných má sestru i bratra?
Sepište jména všech, kteří mají za oblíbenou postavu Abrahama Lincolna
Kdo z vedoucích má na táboře svátek, či narozeniny?

Ještě před obědem se hra vyhodnotila a dostali jsme první peníze. Na penězích jsou fotografie našich vedoucích. Dopoledne jsme ještě stihli nanosit dříví a zahrát si GORKU MORKU.

Odpoledne jsme se vydali na cestu po Chicagu, kde jsme řešili různé úkoly. Dvě skupinky se po cestě ztratili, ale pak úspěšně našli cestu do tábora.

6.7.2011 Viesneriny

Hned ráno jsme si přispali, poté se nasnídali, vyčistili zuby a zanedlouho byl nástup. Na nástupu řekli, že budeme hrát hru, a proto jsme si museli vzít vhodné oblečení a obuv. Když se všichni zase sešli na nástupu, odešlo se z tábora na nedalekou louku. Na louce jsme se dozvěděli, co máme dělat a seřadili jsme se po skupinkách od nejmladšího po nejstaršího.

Nejdřív jsme běhali pro „schránky“ (=míčky), které pašovali Columbijští mafiáni. Schránky byly označeny číslicí od 1 do 40 a každá číslice tam byla jen jednou. Z každé skupinky vybíhal jen jeden a ten, kdo hledanou číslici našel, byla jeho (celé skupinky). Postupně se hra ztěžovala – běhalo se po dvou, třech ale i více lidech, nebo po zadu, skákali jsme žabáky, dělali trakaře. Běhali i vedoucí. Pak i ten, kdo míček našel, musel doběhnout první, když první doběhl člen jiné skupinky, který míček nenašel, tak byl míček jeho. Když jsme skončili, šli jsme do tábora na oběd: XVHMVPLEZ KLOVEPZ a HVTUWRM, SLFHPLEB PMVWORP.

Odpolední program byl zcela nabyt. Každá skupinka dostala karton, ze kterého jsme si měli udělat mafiánské auto, které dokončíme v následujících dnech.

Večerní program je také nabyt, bude pořad – VESMÍR MÁ TALENT!

7.7.2011 Nechutnello

Dnes ráno byl ke snídani rohlík s medem. Pak jsme chvíli dodělávali auta.

Poté nás čekala mafiánská honička. Po honičce Chicagských mafiánů jsme je museli ošetřit, bohužel nám to moc nešlo, a proto byl po obědě kurz první pomoci. Při Helpíku nás naučili, jak se ošetřuje otevřená a vnitřní zlomenina, otřes mozku, krvácení, popáleniny 1-3 stupně a jiné situace, při kterých nemusíme vždy vědět, co dělat. Jakmile nám vše vysvětlili, tak jsme šli na sváču. Když jsme se všichni nasvačili, tak se začalo závodit s autama. Bohužel zelenému týmu se povedlo udělat z auta pořádný vrak. Výsledky kvalifikace byly: 1. Greggory 2. Viesneriny 3. Nechutnello 4. Uzllino 5. Mikalangello

Poté přišel na řadu hromadná závod. Hned v první zatáčce se dostalo do vedení družstvo červených a žlutých, zatímco zbylá tři družstva mírně strádala. Během závodu se ještě brutálně vybouralo družstvo modrých. Konečné výsledky se dozvíme na zítřejším nástupu. Po večerním nástupu jsme šli k táboráku a poté šli konečně spinkat.

8.7.2011 Greggory

K dnešní snídani jsme měli chleba s paštikou. Poté, co jsme si vyčistili zuby, jako vždy jsme si šli uklidit ve stanu. Když nám vedoucí obodovali stany, tak jsme šli hrát hru. Účelem hry bylo se navzájem najít a poté rozluštit vzkaz od Dona Corleona a nepromluvit při tom. Vzkaz zní: NASTAL ČAS ZÚROČIT VAŠE PENÍZE. NAJDĚTE BURZU V TÁBOŘE A TAM DOBŘE INVESTUJTE. PRACHY DĚLAJ PRACHY.

Na burze jsme si mohli odkoupit různé nemovitosti za získané peníze. Po zakoupení nemovitostí jsme šli na oběd. Po odpoledním klidu jsme hráli turnaj v GORCE MORCE. Když hra skončila, šli jsme na svačinu a následovala odpolední hra, která se jmenovala Dobývání území. Následně jsme se vrátili do tábora a o chvíli později jsme dostali večeři. Když jsme dojedli, šli jsme do O2 Areny Vesmír na Vesmír má talent. Poté co soutěž skončila, přesunuli jsme se k táboráku a tam jsme se dozvěděli, že půjdeme na bojovku. Účelem bojovky bylo ukrást diamant z trezoru. Při cestě nás hlídali tajní agenti, z nichž polovina zřejmě spala. Po bojovce jsme šli spát.

9.7.2011 Uzlinno

den šestý: Skoro celé dnešní ráno jsme uklízeli stany a tábor. Protože mnoho dětí mělo ve stanech i kufrech nepořádek a bylo hezké počasí, byly první letošní „letečáky“ (vše ven ze stanu a znovu srovnat). Po více jak hodinovém bodování se museli všichni za tři minuty co nejvíce obléknout a poté jsme se dozvěděli jak dál. Všechny skupinky měli vytvořit co nejdelší provaz pouze ze svého oblečení. Vyhrála skupinka Nechutnello, dále byly skupinky Greggory, Uzllino(my), Viesneriny a Mikalangello. Nejdelší provaz byl dlouhý 88,4 m.

Odpoledne jsme pokračovali turnajem v Gorce Morce.

Správný mafián musí umět střílet, a proto jsme prošli rychlokurzem u Michala. U noční bojovky někdo spustil alarm, a proto jsme museli utíkat před policií opičí dráhou (běh, chůze přes lavičky, podlézání, chůze po laně a zrcátkový závod).

10.7.2011 Mikalangello

Dnes ráno jsme měli ke snídani vánočku s kakaem. Mňam. Po snídani jsme si uklízeli stany i když bodování nebylo, protože je neděle. Pak jsme šli loupat brambory, které jsme měli k obědu. Vedoucí připravovali další soutěž „Člověče, nezlob se“, ve kterém jsme hráli figurky. Čtyři z týmu byli figurky a jeden házel kostkou, a když někoho vyhodili, musel se prohodit s tím, co ještě nehrál. K obědu jsme měli květákové menu. Po odpoledním klidu jsme šli na hru. Hra spočívala v tom, že jsme měli chránit svá čísla před ostatními. Čísla měla čtyři cifry a ostatní je měli hádat. Kdo zůstal jako poslední v poli, vyhrál. Tuto hru vyhrála skupinka Nechutnello. Po hře jsme šli do tábora a navečeřili jsme se. Byla krupicová kaše.

Po večeři jsme stříleli ze vzduchovky a hráli zápas v Gorce Morce. Poté jsme vykonali hygienu a šli spát.

11.7.2011 Viesneriny

Dnes ráno jsme měli ke snídani rohlík s džemem. Po snídani byl úklid stanů a poté nedělní burza. Pak následoval dostih, ve kterém se sázelo na koně a prohrávalo a vyhrávalo.

K obědu byla čočková polévka a knedlíky plnění masem. Poté následoval polední klid. Po poledním klidu byl turnaj v Gorce Morce (pro mě Gora Mora) a divná hra, ve které jsme obíhali kolem stromů s provazem a omotávali stromy. Potom jsme vytvářeli italskou pizzu.

12.7.2011 Nechutnello

Dnes ráno jsme měli ke snídani chleba s paštikou. Potom jsme si balili na celodenní výlet. Vedoucí nám kontrolovali, jestli máme všechno zabaleno. Naštěstí bylo hezké počasí. Šli jsme 18km na hrad Sloup.

Po cestě vedoucí vymysleli hru, že jsme museli držet toaleťák, aby se nepřetrhl. Přetrhl se toaleťák skupince Viesneriny a Greggory. Ostatní došli až do cíle. Pak už jsme žádnou hru nehráli a jenom šli.

Když už jsme došli, byli všichni znaveni. Potom všechny skupinky šli na prohlídku hradu Sloup. Když prohlídka skončila, mohli jsme si koupit něco. Třeba jako jídlo nebo surovinu. Na zpáteční cestě, protože všechny boleli nohy, jsme jeli autobusem. Když už jsme byli v táboře, tak jsme si všechno vybalili. Poté byla večeře. K večeři byly ovocné knedlíky s jahodami. Pak byla večerka a šli jsme spát.

13.7.2011 Nechutnello

Dnešní budíček byl zajímavý. V kastrolu byly petardy, ty vybouchly a na stožáru zůstal dopis:

Mafiáni! Přišly zlé časy. Chacagská policie našla naše celoživotní úspory. Musíte je dostat zpět za každou cenu. I kdyby to mělo stát životy! Don Corleone.

Poté bylo bodování stanů a bodovali Láďa a Johana. Pak jsme šli do lesa a hráli hru.

Každý dostal terčík a fix. Terčíky jsme si připnuli na hruď. Vedoucí měli taky terčíky, ale menší než my a měli pět životů a my jen tři. Pravidla byla taková: každý měl fixu a v 1. kole se muselo strefit do terče třikrát a kdo měl tři střely, musel jít na cestu a čekat na další kolo. Ve hře jsme hledali truhlu s penězi. Museli jsme ji ukrást. Ve druhém kole se musela ukrást vlajka. Pak se sečetly počty střel ve skupinkách. Najednou začalo kapat, tak každý popadl pár větví a šlo se zpět do tábora.

Poté následoval oběd. Byla polévka a rizoto. Hned na to byl polední klid. Každá skupinka zvlášť se sesedla a učila se azimuty. Po poledním klidu Viesneriny a Nechutnello hráli Gorku Morku a Mikalangello, Greggory a Uzllino dělali klubko. Poté byl nástup a hrála se odpolední hra. Rozluštila se šifra a šlo se na trať s úkoly. Když všechny skupinky dorazily, byla večeře. Po večeři bylo volno. Poté začalo pršet a tak jsme šli do stanů a ve 2200 se šlo spát.

14.7.2011 Greggory

K dnešnímu budíčku jsme si poslechli Nohavicu, na kterého jsme se rozcvičovali. Posnídali jsme rohlík se sýrem. Když jsme dojedli, nastalo uklízení a bodování stanů. Dnes jsme se nemohli dočkat bodování Ivčány a Káji. Chvíli poté byl nástup, na kterém nám oznámili, že náš šéf Don Corleone v noci zemřel a že jeho nový nástupce Don Peperoni je připraven převzít jeho vedení.

Poté co se v Chicagu rozpoutaly rvačky, hádky a přestřelky, došlo k mnoha zranění a náš další úkol bylo ošetřit raněné. Jakmile hra skončila, utíkali jsme na oběd a pak následoval polední klid. Po poledňáku jsme Donu Corleonovi vystrojili pohřeb, oblékli jsme se do černého, svázali jsme kytice a věnce. Potom jsme uctili památku Dona Corleona a vyprovodili jsme ho na poslední cestu, představil se nám nový boss, který nás pozval na hostinu.

Po jídle jsme dostali zprávu, že naše velmi cenné zboží je na cestě do Chicaga a že Don Peperoni nás chce na toto zboží nachytat. Proto jsme museli zboží propašovat. A abychom poznali, o které zboží se jedná, museli jsme se svázat lany, a pak najít pytlík s kořením a poznat, co to je.

15.7.2011 Uzllino

Dnes ráno jsme se probudili a začali rozcvičku s doprovodem hudby. Následovala snídaně, při které jsme si pochutnali na rohlíku s marmeládou a tradiční čaj.

Nečekaně se poté začalo s úklidem stanů, následovalo dokončování turnaje v Gorce Morce nejprve mezi Viesneriny a Mikalangello, potom mezi Greggory a slavným Old Star a pak Viesnerinem a Uzllinem. Po turnaji se šlo na malou svačinku a šlo se k hranicím na tradiční hru Pašeráci, kde se hrálo mezi skupinkami 1,2,3 a 4,5,Old Star.V druhé vlně se hra rozdělila na kluky proti holkám. K obědu byla výborná polévka a ještě lepší rajská omáčka.

Po poledním klidu jsme hráli hru s účelem získat naše ztracené peníze. Museli jsme jít podle slepé mapy až ke katakombám, potom jsme katakomby prošli a na konci jsme získali zpět ukradené peníze.

16.7. + 17.7.2011 Vedoucí

Každý rok předchází samotnému táboru spousta příprav, aby si všichni těch čtrnáct prázdninových dní užili co nejvíc. A najednou… je konec tábora! Ale vlastně nám zbývá ještě jeden den, ten (před)poslední.

Hned po budíčku, lehké rozcvičce a snídani jsme se všichni pustili do práce – nebo spíš hraní? Přípravy na večerní táborák, hraní pokru, snímání otisků rukou na lining nebo obvyklé pletení bužírek. A za odměnu si všechny děti do jednoho zasloužili zmrzlinu nebo něco dobrého na zub. Po procházce za sladkou odměnou, jsme se vrátili do tábora, kde na děti čekal trh.

Ten ovšem přerušila policie, které někdo udal, že jsme se přidali na stranu mafie. Každý dostal vězeňské tričko a byl zavřen do cely. Děti vždycky překvapí a tak není divu, že se jim z cely podařilo utéci?. Rozsudku se však nevyhnuly.

Večer patřil závěrečnému táboráku, rozdávání diplomů, zpívání a spaní pod širákem.

V den odjezdu aspoň z pohledu vedoucích je nejdůležitější si někde nezapomenout kapesník. S úžasnou pomocí dětí se nám podařilo zbourat skoro polovinu tábora a mohlo se jet domů…

Možná by se dalo říct, že za první zatáčkou už tábor pro všechny skončil. Ale zatímco si děti zpívali v autobuse, dojelo na Světlou mnoho rodičů, pomoci nám vedoucím sklidit celý tábor. Poslední zamčení petlice na kuchyni a už odjeli opravdu všichni